Nuuk - 02.10.2009

Udsigt fra mit køkkenvindue.

Motiv fra Kangerlussuaq.


Hjemmelavede pizzaer til kollegaerne i Haderslev.

Så er jeg i Nuuk. Nu har jeg endelig fået forbindelse til omverdenen. Jeg har haft nogle problemer med at få telefon og internet til at fungere. Det fik TELE klaret i dag.

Jeg ankom til Nuuk tirsdag omkring kl. 14.00. Det var med et par timer forsinkelse.
Fra København til Kangerlussuaq var der kraftig modvind, som forsinkede os.

Da vi så sad i DASH-7 for at flyve videre til Nuuk, fik vi besked om at gå tilbage til lufthavnsbygningen - med al håndbage!
Der var begyndt at regne i Nuuk og vindstyrken var 25 m/s. Vi måtte derfor ikke flyve.

Tiden gik dog hurtigt, da jeg så fik mulighed for at hilse på min nye chef, Anne-Grethe, som var på vej til Nuuk sammen med vor administrerende direktør, Henning Hürdum. De kom fra Sisimiut og skulle med flyveren efter mig.
De kom først frem næste dag omkring middagstid.

Herudover fik jeg talt med op til flere "gamle" bekendte, som var på vej til Sisimiut, Aasiaat og Qaanaaq.

Vi fik lov at flyve efter et stykke tid. Det gav en landing i Nuuk, som mange ikke troede kunne finde sted. Piloten, Lasse Reiding, gjorde det flot, så vi kom fint ned.

Jeg har så i løbet af dagene fået pakket min container ud og fået mine ting på plads i min lille lejlighed på Jagtvej 25.

Vejret er igen blevet flot med klar blå himmel og sol. Jeg vil derfor benytte weekenden til at få taget nogle billeder fra byen.

Der er sket meget her i Nuuk, siden jeg var her for 2 år siden. Der er mange nye bygninger. I banken er der nye kolleger, som jeg ikke har set før, men der er stadig mange, som jeg har arbejdet sammen med tidligere. Alle har taget godt imod mig. Det er som at komme hjem igen. :-))

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Herligt at høre fra dig, Steffen!
God vind under dit ophold på Grønland!!

Birthe og Niels

Jesper sagde ...

Hej Steffen.
Velkommen til Nuuk, og tillykke med din nye blog. Glæder mig til at høre / læse mere deroppe fra.

Hilsen Jesper

Unknown sagde ...

Bloggen er ikke ny, men jeg har ikke skrevet på den i lang tid. Jeg håber, at der bliver mere tid til det nu.
Steffen

Anonym sagde ...

Hej Steffen
God fornøjelse i Grønland - igen.

Hilsen fra Karen